Mercedes-Benz blijft koploper onder premium automerken

Mercedes-Benz blijft koploper bij de afzet onder de premium automerken en heeft in 2018 de wereldwijde afzet van personenauto’s gedurende een uitdagend jaar verhoogd tot 2.310.185 eenheden (+0,9%) en daarmee het achtste recordjaar op rij afgesloten.

Naar eigen zeggen is het de derde keer op rij dat Mercedes-Benz het premium merk met de grootste afzet in de automobielbranche is. Het nieuwe afzetrecord in de personenauto-divisie
van Daimler AG kon vooral worden gerealiseerd dankzij de successen van Mercedes-Benz in de regio Azië-Pacific en daarin in de kernmarkt China. Wereldwijd zorgden onder andere de
SUV’s en de E-Klasse Limousine en Estate in 2018 voor belangrijke verkoopimpulsen.

Mercedes-Benz sloot het jaar met de grootste afzet tegelijk met het beste kwartaal in de historie van de onderneming (595.098 eenheden, +4,0%) af. Bovendien werd in de afgelopen maand een nieuw afzetrecord voor december gerealiseerd (206.532 eenheden, +6,7%).



In het jaar 2018 kon Mercedes-Benz zich in vele markten als premiummerk met het grootste aantal verkopen handhaven en handhaafde onder andere in Duitsland, Frankrijk, Rusland, Zwitserland, Polen, Portugal, Turkije, Denemarken, Hongarije, Roemenië, Zuid-Korea, Japan, Australië, Thailand, India, Maleisië, Vietnam, Singapore, Indonesië, de VS, Canada, Brazilië en Argentinië zijn positie als marktleider.

Geef een reactie