Honderden geïnteresseerden bezoeken Wensink & Snap-on Experience

Honderden geïnteresseerden bezochten vrijdagavond 11 januari jongstleden de Wensink & Snap-on Experience bij Wensink Zwolle. Het evenement dat geheel in het teken stond van het beleven van autotechniek is volgens de organisatoren dan ook ‘een groot succes’ geworden.

Honderden geïnteresseerden bezoeken Wensink & Snap-on Experience AutobrancheInfo

Wensink automotive heeft ongeveer 1.300 medewerkers, meer dan 45 vestigingen in Noord- en Oost Nederland en verschillende merken personen- en bedrijfsauto’s én trucks en trailers. Daarmee behoort het tot de top 10 dealerholdings van Nederland. In nagenoeg alle werkplaatsen van de dealerorganisatie wordt gewerkt met Snap-on Tools.

Speciaal voor de Experience zijn de werkplaatsen en een groot gedeelte van de showroom van de vestiging in Zwolle getransformeerd tot een authentieke belevingswereld vol gereedschappen en equipment van Snap-on Tools.

Een geweldige ervaring

De avond was speciaal voor -en werd ook voornamelijk bezocht door- auto-techneuten. Vanuit alle hoeken kwamen échte petrolheads samen: vanuit de verschillende vestigingen van Wensink, ROC’s en dealers en universele autobedrijven uit de wijde omgeving van Zwolle.

Het evenement stond in het teken van nieuwe innovatieve producten, bijpraten met andere autofreaks en leren van de productspecialisten van Snap-on Tools. Snap-on Tools presenteerde zich bij de Wensink & Snap-on Experience op dezelfde manier zoals ze dat op beurzen als Auto Prof in Gorinchem en Hardenberg gewend zijn. Er waren vooral veel demonstraties die laten zien waarom Snap-on Tools geen geld kost, maar juist geld oplevert.

Honderden geïnteresseerden bezoeken Wensink & Snap-on Experience AutobrancheInfo

Daarnaast konden aanwezigen meerijden met een Mercedes-Benz S-Klasse en een Ford Mustang. Ook aan de inwendige mens is gedacht: bij verschillende foodtrucks kon men terecht voor verse boerenfriet of een luxe hamburger. Als klap op de vuurpijl maakten de bezoekers kans op mooie prijzen, waaronder een volledig gevulde en gepersonaliseerde Snap-on Tools gereedschapswagen. Allemaal redenen voor meer dan 350 geïnteresseerden voor een bezoekje aan de Lippestraat 2 in Zwolle.



Volgens verschillende bezoekers was de Experience ‘ een geweldige ervaring’. Voor Eric Wilbers, technisch directeur bij Wensink en voor Marc Kwekkeboom, directeur van Snap-on Tools een goede reden om tevreden terug te kijken op een geslaagd evenement.

Streven naar perfectie

“Wij kiezen specifiek voor Snap-on Tools omdat dit past bij wie wij zijn”, aldus Wilbers. “We leven een heel hoge standaard na, perfectie zou je kunnen zeggen. Daar past Snap-on uitstekend bij. We merken dat niet alleen wij, maar ook monteurs onder de indruk zijn van de kwaliteit van Snap-on Tools: het maakt werken bij Wensink nét iets interessanter. Op kantoor vind je het belangrijk dat je in een prettige omgeving werkt, waarom zou dat in een werkplaats anders zijn? De beste gereedschappen maken de ultieme werkplaats. Daar kiezen wij voor!”

De Wensink & Snap-on Experience is volgens Wilbers het effect van twee bedrijven die goed bij elkaar passen. “Als partijen een goede match hebben, dan trekken ze vaak ook samen op”, vervolgt Wilbers.

Vanaf het begin dat Wilbers bij Wensink startte, was de samenwerking met Snap-on er al. “Die samenwerking hebben we uitgebreid in de racerij waarin Snap-on ons onder andere sponsort in de Ford Fiesta Cup. Op een gegeven moment pas je zo goed bij elkaar dat je samen op het idee komt iets te organiseren voor een vrij specifieke doelgroep. En met succes!”

Honderden geïnteresseerden bezoeken Wensink & Snap-on Experience AutobrancheInfo

Marc Kwekkeboom van Snap-on Tools is trots op de samenwerking met Wensink Automotive. “Wij sluiten ons volledig aan bij de woorden van Eric. Er kwamen veel meer mensen op het evenement af dan we van tevoren hadden durven dromen.”

Wat Kwekkeboom betreft is het evenement dan ook meer dan geslaagd. Er wordt dan ook uitgekeken naar volgende edities: “We gaan ons best doen om dit soort evenementen vaker te organiseren. Monteurs die in hun eigen omgeving gereedschap kunnen bekijken en testen blijkt een goed concept te zijn.”

2 Responses to Honderden geïnteresseerden bezoeken Wensink & Snap-on Experience

Geef een reactie